tisdag 31 augusti 2010

Lite fakta graviditet

När startade graviditeten? 3 juni


När skedde befruktningen?
Ungefär 17 juni


Hur långt gången är graviditeten?
v 13(12+5), inne på 4 månaden.


Beräknat förlossningsdatum?
9 mars

Kön på trollungen? Vet inte ska ta reda på det på ultraljudet.


Tid för ultraljud?
11 oktober

Vilket kön tror du att det är? En pojke

När kommer bebis tror du? Vet inte riktigt men tror att jag kommer att gå över tiden.

Har magen växt? Ja det har den, den har fått en rundare form. Men inget som syns för andra direkt.

Känningar av bäckenet? Ja jag har tidigare haft bäckenförskjutning så jag har redan börjat känna av bäckenet. Hoppas dock på det bästa att jag slipper svår foglossning.

Vad ska trollungen heta om det blir en pojke? Isak

Vad ska trollungen heta om det blir en flicka? Linnea

Rädd för förlossningen? Ne jag är inte speciellt orolig. Jag tror att jag kan skapa en positiv förlossning genom rätt tankar.

Bästa med att vara gravid? Har ju haft det rätt kämpigt nu ett tag men det bästa är att när sambon och jag smeker magen, pratar och längtar efter vårt mirakel.

Ser jag fram emot under graviditeten? Jag ser fram emot när man får den riktiga kulan, sparkar från bebis, ultraljud.


Ser jag fram emot efter graviditeten?
Min trollunge och livet som förälder.

4 kommentarer:

  1. Nej nej, vi bodde i sthlm förrut men nu bor vi i Örebro =)

    Karpaltunnel heter det så fint, fingrar och händer domna/somnar bort för mig.. men nu är dte värsta gjort iaf så det kan ju inte bli sämre =)

    SvaraRadera
  2. Vilka bra frågor! Känner som du att det känns bäst att prata med någon personligen. Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja ohja :) Framför allt när de är så tungt och bära upp för alla trappor!!(4 stycken-varav 2 stycken är utomhus)

    Vilken rolig lista du hade :D

    SvaraRadera