söndag 22 augusti 2010

Listor till trollunge

Förut i veckan när jag befann mig i en stor tristess pga orkeslösheten så skrev jag en lista över vad vi har kvar att köpa till vår lilla trollunge.

Här är lista på vad vi har kvar att köpa:

Vagn + tillbehör

1 Filt

Uteoverall inkl. mössa + vantar

1 Tröja

Spjälsäng

Skötunderlägg

Skötbord ( funderar på om det verkligen kommer att komma till använding)

Badbalja

5 Bodys

4 Pyjamas

1 Sparkdräkt

5 par strumpor

Madrass till spjälsäng

4 underlakan till spjälsäng och vagn

2 kuddar

Nappar och nappflaskor

Blöjor

Babyolja

Våtservetter

Barnschampo

Barntvål

Vaselintub

Salva för babyrumpan

Ersättning till bebis

Termometer och första gosedjuret

Det vi har än så länge till vår trollunge är följande:

3 bodys

2 sparkbyxor

2 par tofflor

2 babymössor

2 täcken

4 påslakan + örngott

1 tröja

4 byxor

Har ni som väntat/ väntar bebis gjort sådana här listor? Kanske är det något ni tyckte var väldigt bra som jag missat. Skriv gärna en kommentar!

3 kommentarer:

  1. Kommer ihåg att jag gjorde några sådana när vi väntade äldsta sonen! Spjälsängsskydd är bra men inget måste, sen skötbord hade vi till ettan men bara några månader nu till lillebror köpte vi bara en skötbädd vi flyttat runt. Ang kläder så gick det inte åt så mycket till ettan men lillebror kräktes så mycket de första månaderna.. Men man märker efter som, tycker listan var bra!

    SvaraRadera
  2. Ah ok:). Ja jag funderar också på att flytta runt en skötbädd. Tack!

    SvaraRadera
  3. Bra lista, det är verkligen en hel del:)

    SvaraRadera