torsdag 12 augusti 2010

Knock out och vecka 11

Godkväll

Idag har jag mått bättre men mår inte så bra just nu fysiskt. Kanske har jag låga blodvärden? Eller brist på någon vitamin? Ja det får jag väl reda på när vi ska till barnmorskan. Vi ringde dit idag men har inte fått någon tid ännu, hon skulle ringa upp oss och säga till. Det blev i alla fall barnmorskorna i Gamla stan. Vi hade först tänkt oss att Västermalmsbarnmorskorna men vi fick inte skriva in oss där för att jag var för långt gången.

Idag gick jag faktiskt in i vecka 11 (10+0). Känns otroligt att det är något som gror massor i mig. Det är en del jobbigt med att va gravid men det är värt all smärta i världen för att ha dig(vår bebis) här hos oss. Vet att många smörjer in magen med alla möjliga krämer och oljor. Själv har jag kommit på att det bästa är just babyolja. Skönt och massera magen med och man blir verkligen babymjuk.

Har ändå orkat ta en promenad till Coop även om yrseln var som värst just då. Vi handlade lite kräfter och sedan barnmat till mig faktiskt. Det är bra för min mage och mer lättsmält tror jag. Sedan blir det mindre portioner och det är bra när jag mår som jag gör när det gäller just ätandet. Idag har jag faktiskt inte haft så ont i magen vilket är skönt! Man kommer väl lära sig en massa knep under tiden som gravid. Fick även en knock out idag då jag ätit mat, somnade i 1,5 timme! Hehe sånt är livet som blivande mamma antar jag. Tröttare än tröttast kan jag nog kalla mig.



Ikväll har vi mumsat på små baguetter och kräftor. De var riktigt goda och det var lätt att äta. Kvällen fortsätter nu med kvarteret skatan och en hel del skratt.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade till din blogg via en annan. Kul att hitta någon som är ganska nära BF som en själv :) Alltid roligt att kunna följa någon som genomgår liknande fas här i livet. Är i vecka 14 (13+0) idag :) Vilken dag är du beräknad till (BF)?

    SvaraRadera
  2. Ok ja jag går in i vecka 12(11+0) på torsdag. Jag är beräknad till 9 mars när är du beräknad till? Kram

    SvaraRadera