onsdag 6 oktober 2010

Babybubbla


Hej kära läsare jag har börjat inse att jag har hamnat i en babybubbla.


I princip allt har börjat att handla om just vår lilla bebi. Man tänker, drömmer, längtar och pratar väldigt mycket om bebis, nuet med kulan och det som komma skall. Detta är väl en slags förberedelse. Ett förberedande på något man endast kan föreställa sig om hur det ska vara. Egentligen har man ingen aning! Men det är väl viktigt med att förbereda sig så gott det går.


Något jag längtar efter är att få gå på föräldrautbildning och där få lära känna andra blivande föräldrar. Ja det är i alla fall skönt att man har dessa 9 månader på sig att förbereda sig inför det kommande livet, även om längtan är väldigt stor att få träffa bebis.

5 kommentarer:

  1. Åh, det låter så härligt och igenkännande när du skriver om din babybubbla! För det är ju precis som du skriver... man drömmer, längtar, tänker och pratar baby mest hela tiden när man går där och väntar på det lilla miraklet som man bär så nära under sitt hjärta!
    Jag gläds också så himla mycket med dig där i din babybubbla... och dessutom så förmedlar du så mycket av din glädje och lycka genom dina ord, att man inte kan göra annat än att le och känna värmen.
    Tack snälla, för det!

    Varm kram... till dig och lilla bebisen!

    SvaraRadera
  2. Ja det är pefekt att matcha sådär ju! :D Och jag är i precis samma bebisbubbla som du, ingenting annat spelar någon roll längre.

    SvaraRadera
  3. Samma här :) Men lyckas iaf koncentrera mig på studierna. Men hade jag inte studerat hade alla tankar nog kretsat kring bebis ;)

    SvaraRadera
  4. Det är mysigt med bebisbubblan!

    SvaraRadera
  5. Jag vet vad du menar - ibland är man ju helt borta i tankarna och onåbar (enligt min man:) )

    Jag förstår att du längtar efter föräldragruppen - jag med! tyvärr kommer jag inte få gå då de där jag bor inte anordnar föräldragrupper på MVC då det kostar för mycket... Så jag får ha min grupp här på nätet istället!
    Kram!

    SvaraRadera