måndag 4 oktober 2010

Tabu

Det var en skön stund ute men det blåste väldigt mycket. Har funderat i flera dagar på det här med tabun inom graviditeten. Vissa saker pratas det inte så mycket om. Sakerna jag tänker på just nu är rapningar och gaser. Sedan jag blev gravid så kan jag ibland vara ett monster av rapar och gaser. Haha! Ja så är det! Och jag är övertygad om att jag inte är ensam om att känna/känt så. Skulle tycka det var kul om andra bekände något tabu inom graviditeten som de upplever/upplevt.



En annan sak som är roligare är att jag har fått vätska i brösten. Haha ja inte tror jag väl det är mjölk redan? Bebis är inte färdigbakad på ganska lång tid. Men det är väl någon slags förvätska. I alla fall så är det häftigt tycker jag. Det är helt otroligt att vi är gjorda för detta. Haha ja kanske inte bara det här med att föda barn. Men jag menar att det är fantastiskt hur kroppen fungerar. Speciellt en kvinnas kropp som kan bära ett liv inuti. Det är det största i livet!

2 kommentarer:

  1. Å tack, ska läsa igenom det och se om jag får in lite av det i huvudet. Det är ju alla de där småsakerna som gör den stora skillnaden - ofta iallafall :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska ju till läkaren imorgon bitti, så vi får se vad hon säger ang migränen..

    SvaraRadera