söndag 3 oktober 2010

En massa råd

Under graviditeten stöter man på olika råd om den kommande bebisen. Jag tror att råden när bebisen anlänt kommer att bli ännu fler. Kanske kommer man nästan drunkna i dem. Men det man får göra är att sålla och ta ut de bästa och mest relevanta råden. Sedan är jag övertygad om att jag och Mikael kommer att finna massa olika knep för att just ta hand om vårt barn på bästa möjliga sätt. Det finns inte ett sätt som är rätt, det finns massor av sätt.

Vissa kan tycka att det är ett problem att jag och Mikael bor i en etta vi har inga planer på att flytta i nuläget. Vi har inte de ekonomiska förutsättningarna nu för en större bostadsrätt och skulle vi flytta till en hyresrätt så skulle vi i nuläget få en lägenhet i ett område vi inte vill flytta till dvs. ett sämre område i Stockholm. Men vi har ingen brådska. Vi vet att trots att vi bara bor i en etta så kommer det att fungera, i alla fall det första året med barnet. Dock kommer det att vara trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Vårt kök


Inför bebis ankomst har jag redan fixat en liten hylla som lite blöjor, baby olja och liknande ska få stå på.

3 kommentarer:

  1. Ja råden kommar ALDRIG ta slut. Det viktigaste är att ni sållar och inte tar åt er allt utan kommer ihåg att NI vet vad som är bäst för just er. Ingen annan.

    Ja det är viktigt att man vårdar varandra också. Är ju ganska lätt att man faller in i vardagens rutiner och glömmer bort sig sjävl som "sambo" också..
    Men vi hade en supermysig kväll igår =) Så skönt att vara lite vuxen och inte "bara" mamma ;)

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får se hur vi gör! Mysigt med en liten bebishylla :D

    SvaraRadera
  3. En etta räcker nog gott och väl första tiden! :) Inte som att ungen behöver ett eget rum förrän kanske 3-4 års åldern ändå.. En sådan där hylla har jag också tänkt att köpa och ha i badrummet till Litens saker :)

    SvaraRadera