måndag 18 oktober 2010

Trötthet och bäckenträning

Hej kära bloggläsare

Det känns som tröttheten tar tag i min gravida kropp igen. Denna gång på ett annat sätt som inte är alls är lika jobbigt. Jag kan vara pigg och orka laga mat osv nu men det är som att jag behöver extra sömn och vila nu. Jag sover ganska länge men jag känner mig inte så utvilad. Har mycket drömmar bland annat och det påverkar sovkvaliten för mig. Mer och mer blir min kropp gravid. Det är svårare att ta sig upp ur sängen numera. Man får lägga benen åt sidan och resa sig upp. Försöker jag framifrån spänns magen och det blir nästan omöjligt.

Samtidigt som min kropp behöver mer vila så vet jag även att jag är skitdålig på en sak. Det är det här med att träna bäckenmuskulaturen och knipa. Jag gör det knappt fast jag vet att jag borde. Ibland känns det som att den nya kärleken för bebisen gör att man glömmer allt omkring. Inget annat spelar någon roll. Inte ens bäckenträning blir något man tänker på. Men nu måste jag faktiskt börja komma igång med det! Det är ju viktigt för den framtida förlossningen.

Rolig bild på det som komma skall!


Ska förbereda kvällens sallad nu tänkte jag, innan jag somnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar