torsdag 7 oktober 2010

Något som kan vara jobbigt

Är att jag är blivande mamma men jag har ingen mamma i mitt liv. Hon finns ju fysiskt men inte så mycket mer än så. Ibland känner jag mig lite vilsen i detta. Som jag tidigare skrivit i ett inlägg så har jag en fantastisk föräldraförebild att se upp till dvs min pappa. Men jag känner inte att jag har någon direkt förebild när det gäller just min graviditet, förlossning och amning. Ibland skulle jag önska att jag hade just det. Någon som kunde vara ett stöd och finnas där när jag behöver råd. Jag vet att det finns kvinnor i min omgivning som säkert skulle kunna ge råd. Men dem är jag inte öppen för att skapa en sådan kontakt med. Inte nu. Vet inte om jag någonsin kommer att släppa in en annan äldre kvinna så mycket. Jag har svårt med sådana relationer. Det är för smärtsamt. För nära.

Dagens Anna

1 kommentar:

  1. Ja, jag får göra det annars kommer det bli kaos i mitt huvud :) Overall har hon fått redan, en jättesöt vit med små öron på hihi :)

    SvaraRadera