torsdag 7 oktober 2010

Vi har olika sanningar

Ibland möts man av en hetsk anda när det gäller hur man ska ta hand om sin bebis, detta är ett ganska vanligt fenomen på Carolinas blogg

Denna hysteri kring hur man tar hand om sin bebis/sitt barn har gått för långt. Är mammor/blivande mammor så rädda ? När man inte gör på ett visst sätt med sitt barn så gör man fel. Men vem har rätt att döma där? Det finns inte ett sätt som är rätt. Det finns hur många som helst. Det som är rätt för mig behöver inte vara det rätta för dig. Vi har olika föreställningar/sanningar om hur vi vill göra med våra barn.

Lite exempel på vad jag anser är viktigt:

Använda parfymfria produkter när barnet är litet

Könsneutrala kläder under bebisperioden

Att pappan är föräldraledig i stort sett lika länge som mig

Att inte ha någon mobil på barnvagnen


Detta är "rätt" i min värld, men jag respekterar att vi alla är olika och kommer att ta hand om våra barn på olika sätt.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är upp till var och en att bestämma vad som är rätt för just dem. Vi är ju alla oilka ;)

    Tråkigt med din mamma.. du har ju min mail om du vill prata mera!

    Ja du, vilken besvikelse det var på intervjuvn.. har skrivt ett inlägg du får läsa om du vill..

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Hej gullet! varför ska man inte ha en mobil på vagnen tycker du? har jag missat något!?
    kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, vi har planerat att bygga skötbord på tvättmaskinen faktiskt. perfekt för då tar det ingen extra plats :)

    SvaraRadera
  4. Jag undrar också över mobil över barnvagn, hur kommer det sig att du tycker så?

    Jag håller med dig om att det är ett väldans hysteri om hur man ska ta hand om sin bebis..

    SvaraRadera