måndag 4 oktober 2010

Söndagsmyset är över

Men såhär såg det ut

Nu är det måndag igen. Snart fredag skulle jag säga! Jag ser verkligen fram emot denna helg då jag ska få träffa min bästa vän,min farmor och mormor. Det är något jag längtat efter väldigt länge. Mikael har ju sin släkt i Stockholm och det underlättar en hel del. Men nu ska jag äntligen få komma hem till de små hålorna och sedan till Örebro. Det är exakt ungefär 3,5 månad sedan jag var i Örebro. Min tidigare hemstad. Man saknar bland annat att människor inte var sjukt stressade. Här i Stockholm springer vissa i rulltrappan på en shoppingtur på en lördag. Helt sinnesjukt enligt mig. Men jag tycker att Stockholm är fantastiskt på många sätt, vilket jag upptäckt under tiden med Mikael. Men det som är vackrast är inte så ofta det som är mitt i stan. Rålambhovsparken är ett sådant exempel. En fin och stor park där man kan ha picknic på vår/sommar men den ligger inte mitt i smeten. Människor som turistar här vet oftast inte om sådana ställen. Det är synd för det är verkligen vackert!

Under dagen tänkte jag ta en tur till berget som ligger precis vid oss, lite undanskymt. Ja det är ett litet berg men jag och Mikael hade en trevlig picknic där i våras så jag tänkte att jag ska dit och ha lite skönt ute i friska höstluften och solen. Jag bjuder kanske på lite bilder från min bergstrip senare.

2 kommentarer:

  1. Ja helt klart, gud vad glad han kommer bli när jag säger det haha ;D

    SvaraRadera
  2. Ja visst är Örebro mysigt, men Stockholm är så mycket finare ;) Åh vad jag längtar tillbaka många gånger.. Men vill inte flytta från all familj igen, speciellt inte nu när vi har Leo också. Eller ja, man ska väll aldrig säga alrdig ;)

    Ja hösten är ju underbar! Love it =)

    SvaraRadera