torsdag 6 januari 2011

Amning



Funderar på att köpa denna
amningsbehå 229:- på Twilfit (finns även i svart)


Apropå det här med amning , igår var jag ju och köpte mina första amningsplagg och det känns bra. Jag känner mig positiv till amning och jag hoppas att det kommer att fungera bra. Mestadels planerar jag att amma men jag planerar även att använda bröstpump en del så att Mikael kan mata med flaskan och på så vis avlasta mig men även att han kan få den nära kontakten med lillgrabben. Ersättning kommer vi även att ha hemma ifall det skulle behövas eller om amningen inte skulle fungera. Om det fungerar bra med amningen så vill jag amma tills lillgrabben är 4 månader. Efter det så ska vi ge honom barnmat har vi tänkt.

Detta är hur jag och min sambo tänker och önskar att ha det. Det finns väldigt mycket olika tankar och tyckande kring det här med amning. Det som känns rätt för mig är kanske otänkbart för någon annan. Det finns ingen perfekt mall när det gäller hur man ska ta hand om sitt barn.
Och perfekta föräldrar finns inte.

3 kommentarer:

  1. Gällande amningen så är min plan ungefär densamma. Känner att man måste få ingån glillen på flaskan ganska så snart..både för sig själv, bebisen och partnens bästa! Sen hur det kommer att gå vet man ju inte.. men om man utgår från att det ska funka med amningen så vill jag ha det så!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag att du ska göra! :) En speldosa är ju fint att ha tycker jag! Mysigt att ha den vid magen också när man märker att den lille hör musiken också.. :) Allt min Liten får höra om dagarna är ju hiphop/rap/RnB stackaren haha :)

    SvaraRadera
  3. Antar att jag också kommer tycka att veckorna går långsamt sen när jag tar studieuppehåll. Har ju inget direkt att göra om dagarna då.. :P

    SvaraRadera