lördag 8 januari 2011

Ska man vänta kan man göra något positivt av det

Igår fick jag en väldigt positiv tanke som jag tänkte jag skulle dela med mig av.

"Det är hela 8 veckor som jag och Mikael har kvar att dela tillsammans bara han och jag och under den tiden kan man hitta på roliga saker istället för att bara vänta ut tiden tills bebis kommer. Ibland fastnar man helt enkelt i en enkelriktad väg och det kan vara bra att byta ut tankarna ibland för att finna andra vägar. Vi är ju inte bara blivande föräldrar. Vi är ju fortfarande Anna och Mikael och det kan vara bra att påminna sig om det. Det är viktigt att vi gör saker som bara handlar om oss ibland."


Fin bild på älsklingen från gårdagens restaurangbesök

Nu på eftermiddagen ska min pappa och hans särbo komma och hämta oss. Vi ska gå på bio och se filmen Svinalängorna. Efter det ska vi äta middag hos dem. Det ska bli trevligt! Säkerligen kommer det vara en del prat om det kommande barnbarnet eftersom det är min pappas första barnbarn men det känns ändå väldigt skönt att hitta på något roligt. Ska man vänta kan man lika gärna hitta på något roligt under tiden!

3 kommentarer:

  1. Bra inställning! Den måste infalla mig också, haha. Jag bara går och väntar och väntar:)

    Hopaps allt är bra med dig och bebismagen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Å den tanken ska jag försöka ta till mig! Längtan är ju så stark så det är svårt att tänka på nåt annat! Men bra ord du skrev :)

    SvaraRadera