fredag 7 januari 2011

Tankarna som pågått 24/7

Hej alla läsare ! Detta är mitt 500:e inlägg på denna blogg.

Jag har idag insett att jag har varit i en enorm bebisbubbla. Varenda tanke har handlat om min bebis, hans sparkande/knuffande, bebisprylar, förlossning,förberedelse inför det som komma skall och tankar kring det nya livet. Har knappt tänkt på något annat den senaste tiden. Allt har handlat om detta. Och jag känner att det har blivit för mycket. Jag behöver något annat att tänka på för att inte tappa all energi.

En favoritbild från Rhodosresan.

Ikväll ska vi bland annat pga detta gå på någon restaurang. Det ska bli så skönt att få komma ut och göra något som inte har med lillgrabben att göra. Ikväll ska det bara handla om oss. En paus från bebisbubblan alltså!

4 kommentarer:

  1. Fispåsen= sängen :) Mamma sa alltid så, haha!

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med dig.. Man hamnar lätt i de där bubblan och det tar faktiskt rejält med energi.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är jättemysigt men lite jobbigt också :) Vi kommer vänta med besök för våra vänner ett tag till men de nyblivna far&morföräldrarna ville vi ju såklart visa upp henne för!

    Jag förstår vad du menar med att det blir mycket bebis ibland, så kände jag också. Bra att ta en liten "paus" och tänka på något annat för några timmar.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade just hit till din blogg.. Jättekul att läsa en blogg där någon befinner sig lite i samma sits :) Har själv BF 20/2! Känner VERKLIGEN igen mig i de där med "bebisbubbla"! Man blir nästan irriterad på sig själv då man (jag iallafall) knappt finner nånting annat intressant! Man vill ju kunna tänka på annat och vara social och intresserad av andra oxå men de är lättare sagt än gjort! ;) hehe. Ja ja, lycka till med den resterande graviditeten och föräldralivet. Jättemysig blogg förresten! /Hanna

    SvaraRadera