tisdag 11 januari 2011

BB-väska till bebis och de första kläderna

I lillgrabbens bb-väska har jag packat följande
1 tjock tröja
1 kortärmad body i storlek 50
2 sparkdräkter i storlek 56
2 par strumpor
2 tunnare mössor
1 par vantar
1 vinteroverall
1 Kräkfilt
Snuttefilt- den röda hunden
Våtservetter
2 blöjor till hemfärd
Här har ni lillgrabbens första outfit

Bodyn kostade 195:- från Polarn och pyret.Mössan kostade 49:- och är från Hm.Den ljusblåa filten tänkte jag linda in honom i när han är nyfödd. Myspys!

5 kommentarer:

  1. Så fin han kommer vara när han åker från BB :) Kan man inte få se sparkdräkterna också? Hur gör man med den där bodyn, tänker på när man använder sparkdräkt till? Jag har aldrig sett en sån body förut nämligen så är lite nyfiken på hur det funkar :)

    Åh, tack va gullig du är! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju bra att pröva olika. Vi hade köpt Libero sedan innan men sedan fick vi Pampers i startväskan från BB så då kunde vi ju pröva de med! Men nu blir det bara Libero för oss när vi ska pröjsa själv ;)

    Myspys med BB-väskan!! Det närmar sig sakta men säkert för er!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha väskan klar, ska själv ordna med den i helgen :) Måste dock tvätta lite bebiskläder först.

    Jag älskar den röda hunden :D

    SvaraRadera
  4. Ja, nu kan man ta nya tag och välkomna våren :D Skönt att väskan är packad, för man vet ju (uppenbarligen, se på mig) aldrig när det kan sätta igång :D

    SvaraRadera
  5. Dags för mig att packa snart med :) Iiih, vad nära det är!! :)

    SvaraRadera