fredag 17 juni 2011

17 juni

God förmiddag! Idag är en ganska speciell dag, för ett år sedan 17 juni 2010 började Vincent gro inne i mig. Ett litet mirakel hade vunnit det största maratonloppet man kan vinna. Livet.

Idag är jag extra trött för ovanlighetens skull. Kanske är det det gråa vädret som påverkar mig? Idag ska jag packa inför resan men mestadels för mig, Vincents väska är jag nästan klar med. Imorgon bär det av att åka 24 timmars kryssningen med Mikael och våra vänner Owe och Linnéa. Det kommer bli en så välbehövlig paus. Jag tror att man kommer att komma tillbaka lite som en ny förälder med ny energi och glädje över att få ses igen. Jag kommer att sakna Vincent. Konstigt vore det annars. Men för att vi ska kunna njuta av denna trip och inte låta saknaden ta över så har vi bestämt att vi inte ska prata om honom eller om barn. Men i tankarna kommhttp://www.blogger.com/img/blank.gifer han absolut att finnas, han är ju det finaste jag och Mikael har i våra liv.


En sak ni inte vet om mig tror jag är att jag älskar lila. Vore inte detta picknick set perfekt då jag som älskar picknick också? Jag är så himla sugen på att köpa detta. Finns på Campadre.

5 kommentarer:

  1. kom min kommentar med nu, hoppas det.

    SvaraRadera
  2. Tack vad kul att du gillade inlägget :) Det var ganska kul att skriva om..speciellt när folk frågar om det också! Klart du ska göra ett makeup inlägg.. det är kul att läsa om tycker jag!
    Trist och grå dag idag.. för mig är det skönt som bara ska ligga inne och vila! Va härligt med en kryssning, hoppas ni får det jättebra.. det behöver man nog :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag är lite väl optimistisk när jag tror att jag ska hinna allt det där speciellt eftersom jag knappt inte ens har börjat ;)
    Gillar också lila så jag tycker absolut du ska slå till på det där charmiga picknic setet!! =)

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en fin resa! Tycker de är bra att man unnar sig själv ibland :) På alla möjliga olika sätt. Man behöver inte glömma sig själv bara för man får barn. Kram

    SvaraRadera
  5. Fasiken vad kul gumman! Jag är också sugen på lite partaj :)

    Glöm inte att fota en massa så vi kan få ta del av er resa sen!

    Kram!

    SvaraRadera