torsdag 16 juni 2011

Tiden går fort, ta vara på livet!

Dagens Bebis



God förmiddag! Här hemma har vi börjat att inviga storlek 68. Vissa kläder är lite stora medan andra sitter riktigt bra. Tänk storlek 68! Jag minns när vi fick dem av släkt och familj och man tyckte att dem var så stora och man kunde aldrig föreställa sig att Vincent skulle bli så stor. Nu är han där! Och nu kan man knappt föreställa sig att han har varit så liten att han har haft storlek 50 och 56. Tiden går väldigt fort!

Många säger att man ska ta vara på tiden och leva i nuet när man har en nyfödd. Jag tycker alltid att man ska sträva efter att njuta och leva i nuet. Livet är kort och det är viktigt att ta vara på de dagar/stunder man har tillsammans. I måndags kväll berättade Mikael att han nästan svimmat av uppemot 10 gånger den dagen och han trodde att han skulle hamna på sjukhuset den dagen. Mikael har epilepsi så troligtvis hade detta med sjukdomen att göra eftersom han kände det där bekanta trycket mot huvudet( Han är anfallsfri och får inga större epileptiska anfall). Men detta med att hålla på att svimma det var otäckt när han berättade. Men vet ni vad? Jag kan inte gå runt och vara rädd att något ska hända. Vad som helst kan hända så att det du har idag inte finns imorgon. Man kan inte leva fullt ut om man ständigt är rädd för att mista någon. Ta hand om era nära och kära!

8 kommentarer:

  1. Ja, det är otroligt svårt att tänka sig att bebisen fick plats i de där småttiga kläderna. Jag har precis roat mig med att rensa ut Charlies kläder i 50 och en del i 56. Insåg igår att vi inte har så mycket mer än sommarkläder i 62 och typ ingenting i 68, så det blir att shoppa lite framöver ;)
    Otäckt med din sambo, hoppas att det bara var en engångsgrej.
    Kram

    SvaraRadera
  2. åh det är verkligen sjukt hur fort de växer ! man fick ju rulla upp ärmarna på storlek 50 när Alva föddes för hon var så liten, ååh :)

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja när jag tänker på Skrållan så tänker jag på Astrid Lindgrens saga. Du vet med Tjorven och Pelle :) Nu kommer jag ju inte på vad den heter, hihi. Men där har ju Malin en liten dotter som heter Skrållan ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det går fort!!!!

    Och alla kläder är det bara att slänga ut på blocket en gång i halvåret första tiden... :)

    Jag köpte babyskor här förra veckan: http://www.littlerockstar.se

    Kan inte låta bli att köpa tuffa baby converse, fast jag vet att det är dags för nya större snart... :(

    /Maja

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar son! Ja, de växer så fort! Min äldsta juvel är snart 10, och det känns som igår han kom. Jag har sån tur att jag lyckats behålla min kropp som innan jag blev gravid första gången!! Det är jag evigt tacksam för! Njut av livet och glöm inte att älska varandra!

    SvaraRadera
  6. Svar till Maja: Ja man kan knappt låt bli fast de knappt kommer bli använda, äsch man får bara första barnet en gång;)

    SvaraRadera
  7. Du har så rätt så! Man måste påminna sig själv att tänka så ibland!

    Vilken underbar bild med tungan ute, buspojke!! :)

    SvaraRadera