söndag 12 juni 2011

Söndagshäng och nappflaskor

Dagens Bebis

Det blev lite häng på ett cafe på Bromma Blocks idag. Jag och Mikael tog varsin smoothie. Vincent tog sin goda flaska(ersättning). Apropå det så har vi bytt nappflaskor från MAM 1 till MAM 2 från 2 mån. Vilken skillnad! Nu äter Vincent upp på en kvart. Förut med dem andra flaskorna som är bra för nyfödda så tog det ibland upp till en timme. Då vart man rätt trött på att mata. Och Vincent somna efter halva flaskan ibland för att han blev så trött. Nu går det mycket bättre och det är så skönt! Så jag rekommenderar att byta flaska till MAM 2 om ni har barn över 2 månader och ger på flaska.

När vi kom hem från Bromma Blocks gjorde jag en pastasallad. Jag gjorde extra mycket för jag tänkte att jag kan ha med mig det imorgon på träffen.

Ha en fin kväll alla rara !

3 kommentarer:

  1. Vi bytte också storlek på nappen, runt två månader och de ba stor skillnad! Moa var skitarg för de inte kom tilräckligt fort, nu går de bättre:)
    Ha en fin kväll:)

    SvaraRadera
  2. Ååå sötnosen!

    Ska bli himla kul imorgon.
    Vilken sida av slussen ska vi träffas på?

    SvaraRadera