söndag 5 juni 2011

Dopet del 1

Det blev en fantastisk dag igår. Så mycket bättre än vad jag någonsin kunde föreställa mig. Dagen började med en frukost på balkongen. Sedan fixade vi lite här hemma och hämtade smörgåstårtorna. Efter det var det dax för mig och Mikael att göra oss i ordning. Vi åkte därefter en stund innan till kyrkan för att klä Vincent i dopklänning och förbereda oss.
Förbereder oss innan dopceremonin

Sedan var stunden inne för att gå in i kyrkan. Det var med stolta steg jag gick in och visade upp min familj för alla närvarande. Låtarna vi valt var så bra och jag hade svårt att hålla tårarna inne och det var lite svårt att sjunga då. Mikael läste en tackbön, jag läste en förbön och en dikt. När det var dax för dikten så var tårarna nära och i sista meningen så kom några tårar. Efteråt fick jag höra att det var många som hade fått tårar när jag läste upp den och det berör verkligen mig.Efter dopceremonin åkte vi alla hem till oss där partytältet stod uppe och väntade på oss.

Väl hemma åt vi alla smörgåstårta och fikade tillsammans. När alla fikat så öppnade vi doppresenterna och det var verkligen fina saker alla hittat på. Det var en väldigt trevlig stämning under festen och många kom fram och sa att allt varit så fint. Jag tror att denna dag är en dag många bär med sig livet ut. Allt blev verkligen så lyckat och jag är så glad över denna dag.

Fler bilder kommer i ett senare inlägg.

2 kommentarer: