torsdag 9 juni 2011

Mamma till Vincent


Här är Vincent 1,5 dygn och vi ska åka hem från BB. En väldigt speciell första tid som nyblivna föräldrar. .

Tänker ni ibland på tiden när ni inte är mammalediga längre? Jag tänker på den ibland och det är både positiva och negativa känslor som kommer upp då. Jag tycker att det är fantastiskt att vara mamma. Att vara mamma kan även vara jobbigt såklart och det tar mycket energi. Men totalt sett trivs jag väldigt bra med att vara mammaledig. Det är härligt att få följa Vincent hela dagarna, det händer så mycket i hans utveckling. Det är även väldigt roligt att träffa andra mammor som jag kunnat genom denna blogg.

Det kommer en dag då jag ska börja arbeta igen. I höst ska jag om allt går som planerat börja arbeta som socionom. Det känns väldigt kul och något jag längtar till! Samtidigt så känns det lite svårt att jag en dag ska börja vara ifrån Vincent hela dagarna. Jag vet att Vincent kommer ha det väldigt bra hos sin pappa som då kommer att vara pappaledig men det känns ändå svårt i hjärtat. Separationsångest helt enkelt. Men när den går över så kommer allt kännas toppen tror jag.

Hur känner du inför tiden efter mammaledigheten och vad ska du göra då?

4 kommentarer:

  1. Fin bild på er gumman!

    Jag tänker på jobbet men bara med ångest just nu, haha. Men ska ju försöka jobba lite i höst och vinter för att kunna vara hemma hela nästa sommar också.

    Vilket fint väder det blev idag :) Skulle ju vi haft igår, haha!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Separationsångest här också. Till max. Hoppas att vi kan öva bort lite av det under sommaren så jag kan börja jobba igen i höst/vinter. Återstår att se... hehe :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag ska va hemma till augusti 2012 är tanken! Trivs verkligen med de här mammalivet o skulle kunna tänka mig att va hemma till barnen är stora! Bara tanken på att jobba o va ifrån mina änglar får det att vända sig i magen på mig! Men, det kommer nog bli bra! Lång tid kvar! :)

    SvaraRadera
  4. Nej, som du redan vet trivs jag inte att vara mammaledig :/ Längtar tills jag börjar plugga igen i januari och då ska Oskar vara pappaledig ev... Hoppas du hittar något socionomjobb! Va känns mest lockande? Som kurator, handläggare på socialkontor, socionom på något speciellt boende..?

    SvaraRadera