fredag 4 februari 2011

Massa tankar

Idag känns det bättre än igår. Tur att det går upp och ner. Som min tatuering lyder The Rising Sun. Oavsett hur dåligt man mår så kommer det alltid att komma ljus och man tar sig upp igen. Och ja mycket är ju ljust nu och jag känner mycket lycka. Jag är på väg att snart bli mamma. En av de största gåvorna i livet.

Men man blir ganska frustrerad som höggravid. I alla fall känner jag så. Man är tung(framförallt känner man sig det), osmidig, har ont, får aldrig ha sin kropp ifred,massa hormoner, har en kropp som inte passar till kläder överhuvud taget, inte får ta en drink och är trött. Ja helt enkelt ganska begränsad samtidigt som man har tusen tankar på bebis och förlossning 24/7.

Men som sagt idag mår jag bättre men som läsare Therese som har bf ganska nära mig sa: "Man vill gärna föda nu". Ja man vill gärna föda även de dagar man mår bättre och inte känner sig lika trött på graviditeten. Man vill gå i mål efter så lång väntan och längtan! Och möta den vackraste bebis världen någonsin skådat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar