torsdag 24 februari 2011

Vecka 39


Idag går jag och lillgrabben in i vecka 39

Egna tankar: Varje dag som går nu kan vara den sista som gravid. Tänk att jag är så nära målet med denna resa. Ibland känns det som att det är jätte nära och ibland känns det som att det är lång tid kvar. Har en del molande värk,tryck nedåt, värk i ryggen och känner mig som en 80 åring i kroppen. Jag känner mig allt mer beroende av Mikael och saknar honom varje minut han är ifrån mig. Men det är säkert ganska normalt att känna så nu i slutet.

Annars mår jag ok psykiskt även om längtan är otroligt stor nu och jag är trött på att vara gravid. Men jag måste påminna mig om att det är nära nu, väldigt nära. Man tänker allt mer på hur det kommer att sättas igång, var någonstans och när? Jag är beredd men jag kommer nog bli lite chockad när det väl händer. Du vet att du gärna får komma nu. Mamma och pappa längtar och är ivriga på att få ha dig i våra famnar

5 kommentarer:

  1. Haha jasså, ja får hoppas drömmen din var sann då ;)

    Härligt att vara i v.39 nu, även om det känns jobbigt ibland så fortsätter ju dagarna att gå och det är det som är så skönt med graviditeten, den liksom "sköter sig själv" om du förstår vad jag menar. :) Den stannar inte upp bara för att man själv känner att "nu får det vara nog". Snart har ni er lilla kille i famnen, jag är såå nyfiken. Du är ju en av dem jag följt sen start - så det är ju riktigt roligt :D Kommer du publicera någon bild på lillen sen, blogga om honom osv? Jag kommer definitivt lägga upp bild på min bebis, men sen är det så himla svårt att veta hur mycket man egentligen vill lägga ut så här offentligt.. Det tänker jag en hel del på just nu, hur det ska bli med bloggen liksom..

    SvaraRadera
  2. Hihi vad söt du är! Jag sitter här i mjukisar och funderar på att gå ut på en promenad, men det är så grått och tråkigt så vi får se. Annars vet jag faktiskt inte, du då? :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Fin mage! Inte långt kvar nu :)

    SvaraRadera
  4. Ja det var en toppen förlossning verkligen! Hoppas att du också blir nöjd med din. Snart, snart är det dags!

    Grattis till ny vecka!

    SvaraRadera
  5. nu är det ju riktigt nära alltså :) hoppas att den kommer snart, såå spännande ju !

    SvaraRadera