måndag 15 november 2010

Dagen som sprang iväg

Det känns så skönt att arbeta och känslan av att komma hem blir underbar när man arbetat! Dagen har sprungit iväg.

En vanlig dag på dagiset ser ut ungefär såhär:
7.00 Dagiset öppnas och Lek
9.00 Frukost
10.00 Lek
10.45 Fruktstund
11.00-13.00 Vilostund med barnen och lek med de som inte vilar hela tiden och sedan klämma in sin rast mellan denna tid som är en halvtimme.
13.00 Lunch
14.00 Lek utomhus eller inomhus beror lite på
16.00 Fruktstund
17.30 Dagiset stänger

Vilostunden är rätt skön vid 11.00, eftersom jag är gravid så är det skönt att få vila ryggen lite och slappna av, man somnar nästan! Annars är det mycket bygga tågbana, kasta bollar(mjuka som bilden ovan), köra med småbilar, kasta saker, riva ner det man bygger och läsa.

När jag kom hem från jobbet idag så hade jag även äntligen fått hem papper från försäkringskassan angående föräldrapenningen. Det tog 2 hela veckor! Imorgon ska min sambo ta och ringa dit lite och kanske blir det ett möte bokat. Vi tänkte att det är bäst att få ett personligt möte så det blir helt rätt. Vi ska även snart se till att träffa familjerätten och bekräfta Mikaels faderskap. Bra att ha gjort sådant så man inte känner sig stressad sedan. Vad allt börjar mer och mer att dra ihop sig. Det går undan och blir mer och mer verkligt! Känns jättebra!

1 kommentar:

  1. Ja visst är skorna söta!! Hur tycker du det är att jobba på dagis annars? Jag älskar det:)

    Kram

    SvaraRadera