måndag 8 november 2010

Onödigt

Varför skrev jag in mig på arbetsförmedlingen? Åh så onödigt!!! Jag kommer inte få någon a-kassa/ersättning efter 3 månader. Blir så arg på hela systemet vi har i Sverige! Jag hade gärna betalat 600 kr i månaden till a-kassan under min studietid bara jag hade fått ersättning sedan när jag är arbetslös. Men som arbetslös högutbildad socionom så ska man inte ha några pengar alls. Detta får mig verkligen att bli riktigt jävla ledsen. Men jag måste se det som är ljust just nu.

- Min svägerska har frågat mig om jag kan timvika på hennes jobb som är på ett dagis.
- Troligen får jag börja arbeta som volontär på en Kvinnojour.
- Mikael och lilla Vincent
- Julen närmar sig med allt vad det innebär med förberedelse,mat,träffa familj och släkt, julklappar, kalle anka och julgran.

5 kommentarer:

  1. hehe okej :) första gången det känns bra när ingenting sitter bra i garderoben ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag har också hört det, brr! Får bli massa tjocka tröjor under jackan de dagarna det är som värst :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag älskar min lilla vovve:) Har ni något djur? Jag håller helt med dig att man skall behöva gå 3 månader utan någon som helst ersättning, för dåligt system!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej, du verkar vara en modig tjej som skaffar barn m en kille som du inte vart tillsammans m så länge & som inte jobbar direkt efter utbildningen & ni dessutom bor litet. Därför tänkte jag fråga om bebisen var planerad & om du hur hög din SGI är? Samt varför du inte jobbar m nåt annat för att höja din SGI men din kille kanske tjänar så bra att du inte behöver jobba? Sen en sista fråga hur ser du på det här m jämnställdhet, kommer din kille vara pappaledig?

    SvaraRadera