onsdag 17 november 2010

Kommande första advent

Jag sitter och längtar efter första advent.Till första advent ska adventsljusstakarna fram och pryda vårt hem. Så mysigt kommer det att bli! I år känns julförberelserna i december och julen extra speciell och mysig då jag får tillbringa stunderna med Mikael för första gången. På första advent har vi bjudit över min pappa och hans särbo samt Mikaels föräldrar. De har aldrig tidigare träffat varandra sedan vi blev ihop. Nu tyckte vi att det var dax och varför inte ha en riktig mysfika på första advent tillsammans. Jag tänkte att vi ska njuta av glögg och sedan tänkte jag att jag kanske skulle ta och baka någonting. Ska bli intressant att få se de blivande mor och farföräldrarna träffa varandra. Ja pappas särbo är ju inte mormor på riktigt men det är så nära en mormor min kommande pojke kommer.

Funderar på att göra dessa saffransscones till adventsfikat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar