tisdag 16 november 2010

Jobbigt som fan!

Varning för känsligt inlägg
Tårarna flödade igår kväll innan läggdags. Det blev helt enkelt för mycket! Jag äter niferex(järntabletter)nu under graviditeten för att hålla blodvärdet uppe och detta har nu lett till att magen inte fungerar alls. Total stopp. Kan knappt inte kissa heller pga detta. Kan bara kissa i duschen. Inte så bra kombination i samband med att man är jättekissnödig jämt nuförtiden pga graviditeten.

Detta ledde även till att jag inte kunde arbeta idag, vilket är jättetråkigt! Som tur var fick jag i alla fall en god nattsömn. Ska snart iväg till Coop där även ett Apotek ligger anslutet till affären. Jag ska handla saker för magen så den mår bra igen och sedan lite mat. Hoppas må bättre under dagen så att jag kan arbeta imorgon igen!

2 kommentarer:

  1. Men usch va jobbigt :( Hoppas det blir bättre med magen snart!

    SvaraRadera
  2. Hej och oj va jobbigt. Jag hade också massa magproblem tidigare under graviditeten. Mkt beror på dom jäkla järntabletterna. Vad jag gjorde, med bmorskans tillåtelse, var att sluta med tabletterna och fokusera på järnrik kost och blutsaft istälet. Kolla det med din bmska så lovar jag att du kommer må såå mkt bättre. Jag är vego och hade låga värden redan från början men det var ändå helt ok att göra annorlunda och skippa tabletterna.
    kram kram gull!

    SvaraRadera