onsdag 3 november 2010

Släppa kontrollen

I början av min graviditet fick jag höra av omgivningen att man inte skulle köpa saker så tidigt för att det kan bli missfall. Det är något jag väldigt sällan under min graviditet oroat mig för. Jag har tidigare haft så mycket djup ångest att jag är trött på att leva i den världen där man bara är orolig för allt. Istället försöker jag se det som så att det som livet prövar oss med kan vi inte styra. När man släpper kontrollen blir det lättare att känna harmoni.

Jag tror att saker och ting händer av en mening oavsett hur svårt något är. Jag kan inte välja vad livet ska pröva mig med men jag kan välja hur jag ska hantera det. Jag skulle aldrig vilja ta bort tiden med ångesten,självmordstankar och depressionen. Det har gjort mig starkare på många sätt och gett mig nya ögon att se livet med. Ofta är det svårigheterna som vill lära oss något.

Varje dag är en gåva men inget är givet här i livet.

2 kommentarer:

  1. Tja

    Folk säger så till mig med, hur vågar du köpa kläder..tänk om nästa barn också är något fel på, då får du packa ner allt igen..JA men då får jag väl göra det då! Jag utgår ifrån att allt är bra. Är det inte det så lindras inte sorgen för att man inte har kläder eller leksaker i en byrå.

    Tänk positivt!!!

    Goda bröden ser ut...baka ska jag med göra när Ellys öga blir bra.

    Vi får vara cybervänner=)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till fullo! Bra skrivet!

    SvaraRadera