tisdag 9 november 2010

December närmar sig

Jag har idag planerat ungefär när jag ska göra julförberedelser. Julförberedelser är verkligen en mysig del av december. Man förbereder och myser omkring i julens dofter, musik, bakande, och tända ljus.Jag brukar inte planera julförberedelser på det här sättet. Men i år är det annorlunda. Jag har mitt eget hem(förra julen bodde jag i studentkorridor) och jag delar denna december och jul med min stora kärlek. Någon gång i framtiden drömmer jag om att få ha jul hemma hos oss. Men då ska vi bo lite större!



Det här är mina kommande förberedelser inför julen:

Adventljusstake och lite annat pynt Första advent 28 nov

Första julbrödet bakas innan andra advent 28nov-5 dec

Första julskinkan tillagas innan andra advent 28nov-5 dec

Handla julklappar innan tredje advent 5-12 dec

Pepparkakor bakas innan tredje advent 5-12 dec

Nejlikoapelsiner innan fjärde advent 12-19 dec

Övrigt pyntande innan fjärde advent 12-19 dec

Andra julbrödet bakas innan fjärde advent 12-19 dec

Annan mat tillagas dagarna innan julafton 20- 23 dec

Knäck tillagas dagarna innan julafton 20-23 dec

Julgranen kläs dagarna innan julafton 20-23 dec

Andra julskinkan tillagas 22/23 dec


Självklart kommer ni att få följa dessa förberedelser! Kommer att bli jättetrevligt och jag ser verkligen fram emot detta!

2 kommentarer:

  1. Oj! Du har t o m satt datum och allt! :)
    Jag vill sätta upp granris och stjärnor men känns lite tidigt.. men det är ju så fint när det snö ute så man vill ju gärna ha stämningen! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit sjukskriven sen i maj och har så tråkigt!
    Tror att tiden hade gått så mycket fortare om jag haft annat att göra än sitta hemma och mögla liksom.. :S
    Blir arbetssökande igen den 29 november men då kickar mammapenningen in i 46 veckor framöver här i Norge så det blir till att försöka komma på vad jag vill jobba med sen när det är dags..känns väldigt avlägset dock! :)
    Inte lätt att få jobb när man är gravid för även om det är emot lagen så är det ju ingen som anställer en gravid.. :S

    ja, 3D var kul..gick inte att se så mycket för hon ville helst gömma sig i navelsträngen men det var första gången som man kunde se ngt annat än en alien.. :D

    SvaraRadera