fredag 3 december 2010

Den bästa julklappen

Den bästa julklappen jag fått fick jag förra året. Den 27 december träffade jag nämligen Mikael för första gången. Med mig hade jag några julklappar och det var en tryffelolja,torkade tomater och en pastaslev. Köpta på Ica men det är tanken som räknas och tankarna var många. Mikael arbetade dagarna innan nyår men jag var inte sysslolös hemma hos honom utan jag skrev det sista på mitt examensarbete. Jag kände mig precis som hemma och jag minns att jag lånade hans morgonrock. Jag blev kvar hos Mikael i ungefär en vecka, ville verkligen inte åka hem. Men jag visste ju att vi skulle ses igen. Vi var menade att vara och det visste jag redan då. Den 5 januari 2010 när jag kommit hem igen skickade jag ett sms och konversation löd ungefär på följande sätt:

Jag: Är det du och jag nu?
Mikael: Vill du det?
Jag: Ja
Mikael: Ja då är vi det :)

Nästa år kommer jag att få den bästa födelsedagspresenten. Lilla grabben i magen. Lilla du vad jag längtar efter att få krama dig.


Tänk att få fira jul med dig i år.

1 kommentar: