fredag 10 december 2010

Uppdatering på lillgrabbens hylla

Lillgrabbens hylla i badrummet börjar att fyllas på nu och mer ska det bli framöver. Det är mysigt att förbereda! Har läst att ett antal bloggare har köpt samma vita handdukar som mig på ha som tvättlappar till bebis 2:- på IKEA. Själv har jag klippt sönder 3 stycken som skapat 12 stycken mindre tvättlappar. Väldigt praktiskt att göra så tycker jag! Då blir de lagom stora att tvätta lilla bebisrumpisen med och om man handtvättar dem så torkar de snabbare . Har även köpt en lila handduk till lillgrabben som även ligger på hyllan men man ser den inte. Den kan han ha när han badat eller duschat med någon av oss, 39:- på Ikea.

Just nu finns följande på hans hylla: Våtservetter, badhandduk,små handdukar för tvättning, baby bubble bath och några blöjor.

Blöjhinken angel care är nog bättre än vad jag tänkte från början och den passar fint där den står. Det kan nog vara värt att köpa den dyra refillen. Den refillen man fick med ska tydligen hålla i ca en månad . Så vi kör i alla fall på med den första bebistiden. Oh tänk de orden, de smakar fint på tungan. Första bebistiden. Vad vi längtar!

Ikväll blir det te, satsumas och Idol. Kanske blir en tidig kväll för mig dock. Är inte riktigt i form. Har ont i magen, ryggen och är trött. Vila kan vara bra för mig då! Skönt att det är helg nu i alla fall. Och idag är det exakt 2 veckor kvar till Julafton. Helt otroligt vad tiden går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar