fredag 17 december 2010

Föräldradagarna är klara nu

Jag har idag suttit i flera timmar och planerat fram och tillbaka med föräldradagar för mig och Mikael. Det verkar som att det blir riktigt bra nu. Jag har planerat ungefär 50/50 för oss. I nuläget är det planerat att jag ska vara fullt föräldraledig from 1 februari, ca en månad innan bf tom 30 september. Sedan tar Mikael vid om jag fått en tjänst i annat fall fortsätter jag föräldraledighet tills jag fått en.

Guldklimpens hus har förändrats över tid

Vecka 19

10 veckor senare: Vecka 29(veckans mage)

Tänk att vi ska få ett barn snart. Det är fortfarande overkligt trots ultraljuden, barnmorskebesöken, sparkarna, magen osv. För var dag som går närmar sig dagen då vi äntligen får möta dig. Möta ditt lilla söta ansikte,klappa ditt huvud, smeka din kind, pussa din lilla mun och bara få ha dig hos oss.

6 kommentarer:

  1. Okej, så ni ska också döpa - va fint! :) Har ni planerat något speciellt om dopet än, kyrka, låtar etc?

    SvaraRadera
  2. Nej, vi har inte bestämt något :P Förutom att vi faktiskt ska ha ett dop, att vi ska hyra någon lokal att vara i efter kyrkan, att vi ska bjuda på både mat och fika (min familj bor ju 20-30 mil härifrån så de räcker inte emd bara fika) ja lite sådär.. Tycker det är svårt med låtar o så, men får börja kolla lite mer sen när det börjar bli dags ;)

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt att kunna gå tillbaka och kolla på hur magen har vuxit :) Våra skatter lever och frodas där inne, helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Åh, vi har inte planerat någonting mer än att min sambo ska vara ledig de tre första veckorna efter lillans ankomst! Kanske dags att börja ta tag i det där snart ;)

    SvaraRadera
  5. Oj, ja då är det nog verkligen dags för oss att ta tag i det dära.. Tycker det är så svårt att förstår sig på bara! Får bli morgondagens projekt helt enkelt :)

    SvaraRadera