söndag 5 december 2010

Helgens andra shoppingtur

Idag bar det av till Bromma Blocks. Så skönt att vi har promenadavstånd dit!
Tyvärr mådde jag ganska dåligt i början av shoppingen. Jag kände mig lite yr,illamående och huvudvärk. Detta gick över som tur var! Har hittat nästan alla julklappar vilket är superskönt! Känns som det blev bra klappar också! Sedan ska jag ju fixa julgodis som jag gjort de 2 senaste jularna. Det är fint att ge bort något hemgjort tycker jag. Verkligen från hjärtat!

Det blev även en fika/lunch på Espresso house. Vi tog varsin bagel med kyckling, vilket var ganska gott. Skönt att ta en paus när man shoppar.

Just nu har jag börjat koka årets första julskinka. Fick dela på den eftersom vi hade för liten kastrull. Till det ska jag baka vörtbröd nu ikväll. Kommer smaka hur bra som helst! Jag älskar julmat men den ska ätas just under december/julen! Resultat och recept på skinkan och brödet bjuder jag er på imorgon!

Det fick i slutänden bli två kastruller för att få plats haha!

Senare under kvällen kommer dagens julklappstips. Ha det fint sålänge!

1 kommentar:

  1. Vi gör alltid skinkan i ugnen ;) Hoppas det blir bra! Skönt att ha alla julklappar fixade också. I vår familj kör vi bara "julklappsleken" ;)

    SvaraRadera