måndag 16 maj 2011

Barn är till låns

Hej!

Idag låg vi länge och drog oss. Ända till klockan 10. Jag och Vincent halvsov väl mest mellan 7.30 och 10.00. Vincent har fortsatt än så länge med att sova hela nätterna. Det bådar gott! Idag har jag gjort babymassage på Vincent, både magen och benen. Han gillar det och ligger hyffsat still hehe. Just nu ligger han i mitt knä, lägger jag ifrån mig honom börjar han gnälla min lilla gnällfis. Det är att vara nära som gäller nu!

Man får ta vara på tiden då de vill vara med mamma och pappa. Som min mormor har sagt: " Barn och barnbarn är till låns". Jag håller verkligen med henne. Man har dem till låns en kort tid i livet och sedan blir det att de träffar kompisar,flyttar hemifrån och tillslut skaffar de egna familjer.


En vacker dag kommer du att börja pröva dina egna vingar Vincent. Det är både en lycka och sorg i det. Tänk att du kommer att klara dig utan mamma och pappa, min lilla plutt en dag är du stor. Vänta lite med den dagen bara.

1 kommentar:

  1. Åh så skönt det låter med att han är lätt att få att sova själv, sover hela nätterna, gillar massage hihi :) Vår grabb är mest gnällig hela tiden känns det som, men som du säger - det jämnar nog ut sig så småningom ;) Ska försöka lägga honom själv nu, någongång lär det ju funka :) Kram

    SvaraRadera