torsdag 26 maj 2011

Det är något barnsligt magiskt med flygplan

Godmorgon Sverige!
När man bor i Bromma så ser man ofta plan på lägre höjd som just startat eller är på gång att landa. Vi som bor mittemot Bromma flygplats ser från vårt fönster när planen startar och landar. Lite häftigt ändå, tycker jag fortfarande fast jag bott här i snart ett år. Det är något magiskt med flygplan tycker jag. Det är lite som när man var liten och sa "titta ett flygplan". Skillnaden är att nu kan jag se dem på mycket närmre håll. I Fredhäll på Kungsholmen där jag tidigare har jobbat är det dock häftigast, där går planen så lågt som vid hustaken(lägenhetshus) i princip. Maffigt!

Just nu äter jag frukost och senare ska jag sysselsätta mig med städning tänkte jag. Imorgon väntar dopsamtal med prästen. Mikael sa att han lät mysig i telefonen så det hoppas vi på. Det ska bli trevligt att planera in hur vi vill välkommna Vincent till livet.

Flygplan över Minneberg.

2 kommentarer:

  1. Härligt, är lite dålig på att kolla min mail, men nu har jag svarat :) Ska kolla med Johanna om hon vill följa med också, om inte du redan gjort det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi trivs inge vidare i lägenhet så drömmen är ju att kunna flytta till hus en vacker dag :D Men med en ganska liten kontantinsats kommer man inte långt tyvärr :/

    SvaraRadera