fredag 27 maj 2011

Dopsamtal


Tänk att veckan gått så fort och att det redan är Fredag! Om ungefär en timme är det dax för dopsamtal här hemma. Det ska bli trevligt att träffa prästen! Sångerna som vi har valt ut att ha på dopet är Himlen är oskyldigt blå av Ted Gärdestad, Blott en dag och Den blomstertid nu kommer.

LYCKANS MINUT
Av: Eric Lindorm

Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan en prick?
Vad är det för tid, vad är det för år,
vem är jag, vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst millioner år
på denna enda minut.


Denna dikt kommer även att läsas upp på dopet, hittade den på dopguiden.com där det även finns andra fina dikter.

1 kommentar:

  1. Tycker du inte!? Jo jag tycker det känns jätte speciellt att få uppleva min första mors dag men det kanske är just för att det är den första.. Men jag brukar alltid uppmärksamma min egna mamma lite extra på just morsdag och jag vet hur uppskattat det är så det är nog något som sitter i helt enkelt =)
    Hoppas det går bra med förberedelserna inför det stundande dopet!! =)
    Kram

    SvaraRadera