tisdag 31 maj 2011

Fika

Igår var vi och besökte två vänner, vi tänkte att det vore trevligt att ta en fika på en vanlig vardag och det var väldigt trevligt! Vi bjöds på fruktsallad med bland annat jordgubbar och vindruvor, till detta serverades te och kaffe. Vi satt och pratade om allt möjligt tex om kryssningen vi ska åka på tillsammans om några veckor.Det kommer att bli en 24 timmars kryssning med Birka paradise . Det ska bli superkul! Det är viktigt för mig och Mikael att få lite egen tid och han är nästan 3 månader då. Vincents morfar är den som kommer att vara barnvakt och det känner jag mig väldigt trygg med.

Vincent och Owe



Vincent kunde sitta lite själv.(Hade honom bara så en kort stund för de som undrar).

Nu ska vi snart iväg och möta upp Therese och en annan tjej i stan. Hoppas på lite shoppingpåsar, det ger mig större anledning att rensa och städa i min överfulla garderob hehe.

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det viktigt med egentid!! Och det kommer gå galant! :)

    SvaraRadera
  2. Jordgubbar och vindruvor tillsammans är riktigt smaskens =)

    SvaraRadera
  3. Nu när man kommit in mer i livet som förälder så tycker jag ni gör alldeles rätt som smiter iväg på lite egentid :) Man måste ju prioritera varandra också för det är slitigt att vara småbarnsförälder för relationen. Det kommer gå kalas med Vincent, hoppas bara ni kan slappna av och roa er ;)

    Jag och sambon ska åka iväg och käka middag tillsammans om några veckor och Lillys farmor ska barnvakta och det känner jag mig väldigt trygg med för hon har varit dagmamma förut och dessutom haft tre barn själv :)

    SvaraRadera
  4. Håller med, det är otroligt viktigt med egen tid! Man behöver ta en andningspaus mellan alla blöjbyten, spyor och matningar ibland och bara få vara sig själv!

    Kram!

    SvaraRadera