torsdag 5 maj 2011

Det var alltså ingen inbillning, det är verkligt nu!


Gravid i 6 månaden.

När jag var gravid så kunde jag inte föreställa mig hur det var att vara mamma och att ha sitt barn hos sig. Sedan förlossningen så har jag svårt att förstå att jag varit gravid. Tiden som gravid var som en overklig dröm. Det var svårt att förstå att det tillslut skulle bli en bebis av kanonkulan. Ibland kändes det som att man inbillades sig. Ut kom den vackraste lilla person jag mött och var så verklig han kunde bli. Man kunde lukta på honom, pussa honom på munnen och klappa hans fina hår.Tänk att det kunde skapas något så fint därinne i magen. Det är ett mirakel varje gång ett barn föds.

3 kommentarer:

  1. Vilken superfin bild på dig!

    Ja, det är verkligen helt otroligt det här med barn alltså. När jag var gravid kunde jag för mitt liv inte förstå att det verkligen låg en bebis i magen och nu efteråt kan jag inte förstå att Edvin legat i min mage. Helskumt ju! Det känns inte ens som att jag genomgått en gravidiet och förlossning. Så lätt man anpassar sig till vardagen egentligen ;)

    SvaraRadera
  2. Nej tänk att det var på riktigt! Jag kunde heller inte föreställa mig... vissa dagar kändes det som man bara låtsades! Det tycker jag det kan göra nu med, som om man leker "mamma pappa barn" typ hihi...
    Lyckliga oss!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen fantastiskt! Jag har också svårt att tänka att jag verkligen har varit gravid.. Det kan jag väl inte varit, eller? :)

    SvaraRadera